Diskuse
Několik rad od starého řidiče.
Děkujeme za pochopení.
A77n28t39o96n78í36n 36K77o21u44n20o55v66s68k70ý
Já bych řekl, že každý řidič si časem vytvoří svůj styl jízdy.
A že není jen jeden správný styl, že i jiný styl jízdy než je ten můj může být správný.
Navíc není vhodné někoho nutit, aby ho změnil. Pokud třeba budu chtít aby jel pomaleji nebo rychleji než je zvyklý, bude to znásilňování jeho stylu a povede to k chybám, které mohou být nebezpečné.
Jsou ale i silnice, které jsou nebezpečné.
Já třeba jezdím často po hradecké dálnici a tam vysloveně chybí třetí jízdní pruh pro ty, kdo by chtěli jezdit povolenou 130-ti kilometrovou rychlostí.
V pravém pruhu jedou kamiony 80-ti kilometrovou rychlostí a v levém pruhu osobní auta 160-ti kilometrovou rychlostí.
Ve výsledku to probíhá takto - jedu v levém pruhu 130 a předjíždím další a další kamiony, za chvíli mě někdo dojede a já mu musím uvolnit cestu, takže se zařadím za nějaký kamion. No a pak několik kilometrů čekám až se v levém pruhu vytvoří tak velká mezera abych dokázal z těch 80 zase zrychlit na 130.
Nebo je možné jet v levém pruhu relativně plynule 160, ale to je zase nelegální...
M39i98c11h15a74l 29K52a67n86d53a
Bod 2) Ideální spolujezdec pro vás asi je ten, který maximálně jednou za hodinu řekne "Beroun". Takových je však velmi málo.
Bod 3) Když jedu nějakou delší štreku, rozhodně nemám čas trčet za kamiónem, který téměř zastaví v každé zatáčce nebo v kopci.
Bod 4) Ten je úplně geniální. Fakt si myslíte, že je pořeba někoho varovat před čelními střety? Kdo má jen trochu pud sebezáchovy, pochopí toto pravidlo sám a dobrovolně se uhne. Důvodem čelních střetů však je buď mikrospánek nebo kontakt s jiným vozem, který vám změní směr. V obou případech je to v souběhu s momentem překvapení, kdy na reakci prostě není čas.
T73o45m89á73š 27F28l50a37š10k70a
Pokud na přejezdu bliká bílé světlo, tak si můžete být jist, že vlak nejede. To bílé světlo je kontrolka, že vše funguje jak má. Když se stane cokoliv - výpadek napájení, odpadnutí kabelu ze svorkovnice, myš přehryzne kabel, voda zateče do rozvaděče ... tak první, co se stane, je, že přestane blikat bílé světlo.
K84a14r65e96l 88K34a19m40e13n29í72k
První dvě věty nejsou pravdivé. Pokud nevíte proč, vysvětlím....
V94á37c22l82a60v 34N86o96v13o35t60n51ý
Bod 3, čili nepředjíždět, je přímo geniální. Vy to určitě dodržujete, protože víc, než 60 určitě nejedete. A traktorů, co by vás brzdily na silnicích až tolik není.
P53a15v89e45l 13R93y26š68k28a
Bod 3 není nepředjíždět, ale pokud možno nepředjíždět a to je dost velký rozdíl.
Š66á97r85k34a 43A14n25d49r20l21o64v66á
Jezdím svižně, ale bezpečně. Takže i předjíždím. Tam, kde vím, že nikoho neohrozím.
Jinak v podstatě souhlas s blogem. Agresivní magory nesnáším.
A v autě si povídám s někým ráda, ale ne do telefonu.
P90e97t88r 15S46k85á60l54a
To jsou opravdu dobré rady. Dobré pro někoho, kdo jezdí nanejvýš jednou týdně do nejbližšího Kauflandu na nákup. Pokud ale chcete jet i někam dál, bez občasného předjíždění se těžko obejdete. A ne každé předjíždění musí být agresivní. Je to naprosto normální úkon, který má svá pravidla. A pokud se jimi řídíte, je vše OK. Nemluvit na řidiče platí možná u řidičů hromadné dopravy anebo u nevyježděných zmatkujících nešťastníků za volantem. Jinak je to spíš žádoucí udržování v bdělém stavu u dlouhých a zejména nočních jízd.
J37a39r35m57i27l30a 71Č56e91r23n95á
Nespěchat je základ. Aby řidič stačil zareagovat, kdyby něco. Před každou křižovatkou ještě zpomalit. I když mám přednost, ale ten druhý může mít jiný názor. A natisknout si velkou cedulku "nemluvte za jízdy s řidičem" a vždycky ji ukázat spolujezdci, který je příliš ukecaný...
I84r72e36n81a 66K22r37o32u15p87o69v62á
Souhlasím.
A ještě bych přidala: když si nejseš jistý(á) že se vejdeš (stihneš), nestrkej tam čumák (auta).
Jenže jezdit dnes rozvážně a opatrně je považováno za překážení ostatním a bezohledné zdržování. Dokonce jsem četla nějaký článek od "dopravního experta", který kategorizoval agresivní řidiče a jedna z kategorií byla "purista" (nevím jestli byl nazván tímto výrazem, ale takový byl smysl), tedy řidič, který důsledně dodržuje předpisy (zejména rychlostní omezení) a ostatní tím obtěžuje nebo dokonce nutí k témuž (mně se to stává, když je u šikany omezená rychlost na 80 nebo dokonce 60 km/h a já jsem očividně jediná, kdo to dodržuje - když jsou pruhy dva, ještě to jde, ale když je jen jeden...).
A62n72t31o22n26í60n 15K74o77u15n35o50v77s52k42ý
To odpovídá i testu, který před několika lety provedl v Praze Svět motorů.
Lze jezdit s dodržováním předpisů a zejména rychlostních omezení?
Zjistili, že je možné jet na padesátce padesát nebo na třicítce třicet, ale že se za nimi vytvoří kolona rozčilených řidičů, kteří na ně blikají a někdy houkají.
Bez projevů rozčilení jiných řidičů dokázali projet relativně dlouhý úsek čtyřicítkou jen v případě kdy zapnuli varovné blinkry a dali tak ostatním najevo, že důvodem jejich pomalé jízdy není dodržování povolené čtyřicítky ale nějaká porucha na autě...
J72o90s82e13f 32S36l75a48v64í25č32e91k
Těm zásadám se nedá nic vytknout.
- Počet článků 156
- Celková karma 28,13
- Průměrná čtenost 1567x