Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak až na ten jeden doklad odkudkoliv kamkoliv snad vše uvedené funguje. Ceny dálkových spojů se od vstupu konkurence výrazně snížily, komfort znatelně vzrostl. O místních spojích to neplatí - zde kraje dlouhodobými smlouvami s jediným dopravcem vstup konkurenci zamezily (na některých tratích je první možnost letos). Takže nikdo si nic nevyzobával - jen mnozí byli na dlouhou dobu odstaveni. Všichni - i ČD musí býti ziskoví, takže jaképak vyzobání třešniček?

Takže co se Vám vlastně nelíbí? Intervaly? Jak kde - jezdit bez cestujících je dost drahé.

Nejezdily autobusy, neb nebyli řidiči? Ale to se stalo komunálním provozovatelům dopravy také. Prostě nejsou řidiči. Alespoň ne za nabízený peníz. Za peníz, nabízený státem, krajem či soukromníkem. Protože dotaci si všichni museli vysoutěžit.

1 0
možnosti

A vůbec nejlepší železniční doprava byla za socíku, žádné zpoždění, čisté vlaky, nádherné jídelní vozy s přívětivými cenami, ochotní průvodčí.

ČSD a také lidová armáda se měly po převratu rozpustit a vytvořit zcela nové organizace, dědictví socialismu si nesou doposud. Až Jančura donutil ČD se chovat trochu kapitalisticky. Pendolino druhá třída Ostrava - Praha stálo 700 Kč a to si ještě nechaly ČD několik desítek korun doplácet pro ztrátovost. A najednou to šlo za 250 Kč s kafem a novinami v ceně (v Pendolinu stálo kafe 85 Kč). A že nejsou soukromí dopravci na místních tratích? Kraje a ČD je tam prostě nepustí, není to služba lidem od ČD se ztrátou, ztrátu mají od krajů dobře zadotovanou.

2 0
možnosti

Díváte se na to pouze (což je pochopitelné) ze svého úhlu pohledu. Pro důchodce a mladistvé je to, co se zavedlo oz 1.září jistě výhodně (např. lístek z Chebu do Děčína vás nyní vyjde o více než 100,- Kč levněji), ale porovnejte si, kolik stojí jízdné pro člověka v produktivním věku z Praha do Ostravy (kde i ČD vzhledem ke konkurenci musela cenu přizpůsobit) a kolik naproti tomu třeba z Prahy do Ústí nad Labem (vzdálenost více než poloviční, komfort cestování nesrovnatelný a přitom cena téměř stejná...). Právě na dráze je konkurence, nejen v osobní přepravě, třeba jako sůl...

2 0
možnosti
  • Počet článků 156
  • Celková karma 28,13
  • Průměrná čtenost 1567x
Senior - bývalý systémový inženýr.

Seznam rubrik