Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a43r14a 74R88a63n82k 1961136219981

Tak mame konecne rubriku "drby"...krome cestovani, fotoblogu a politiky ted konecne krome alternativnich fakt o mase, pod kterym se prohybaly pulty - drby. To budou ty pozustatky ze staleho schuzovani a porovnavani zprav se souskami z ulice a pavlace.

Mohu Vas ujistit, ze ten konec republiky pobliz BRD byl tou vasi vladou zapomenut. Reznik schovaval maso pro ucitele, aby jeho "nadejna" dcera odmaturovala a dostala se na pajdak, My ostatni jsme meli polevku ze zmrazenych slepicich krcku, pak ty same na paprice a jeste zbylo pro psa:-/

+2/−1
4.5.2017 0:55
Foto

M15a62r87t75i87n 64B25r50a62u80n 2254257551739

BRD to myslíte Brdy nebo Bundesrepublik Deutschland?

0/0
4.5.2017 0:59

J85i54ř68í 37Ř45e87z42n60í23k 4862412633575

Kolik že Vám bylo let, když Vaší rodiče vás unesli?

+1/0
4.5.2017 1:39

F73r65a96n18t67i70š60e53k 19V35e60s70e71l75s50k49ý 7491827611872

Pan doktor se jmenuje Vodvářka. A stejné je to i s vaším celým článkem.

+8/0
3.5.2017 23:40

M59a42r88i96e 52Š44í83p62k26o29v37á 5622112334617

R^

0/0
4.5.2017 9:30

P28e70t28r 26U69h56e18r 1406426183745

Tak ty máš dost, člověče nešťastná. Ty lžeš jak Petřík...

+6/−1
3.5.2017 23:35

J27i87ř57í 93Ř46e69z51n54í85k 4712502843815

A neměli bychom se všichni radovat, že kromě Jiřího Suchého se konečně našel jedinec, který má pěkné vzpomínky na svůj život v ČSSR. Že šlo o masový jev, dokazuje, že dějiny nezaznamenaly ani jednoho partyzána. Tedy kromě jedné slečny, která se doznala, že pod sovětská vozidla sypala cvočky.

0/0
4.5.2017 9:03

M77a10r57i53á90n 63B41é80r95e12š 1182632876264

Ani jednoho partyzána? Vaše překrucování dějin je skutečně nechutné. Rv

0/0
4.5.2017 12:02

J82i18ř41í 12Ř92e53z82n62í19k 4532582423845

Tak jmenujte. Hostýn? Ale mi šlo o 70, a 80, léta.

0/0
4.5.2017 23:15
Foto

M58a25r63t19i41n 98B77r41a87u77n 2184817881279

A k těm filmům, ta italská nová vlna a kriminální filmy se v Československu hrály z jednoho prostého důvodu. Jednalo se o kritiku západu. To bylo hlavní kritérium při nákupu filmů. A když mluvíme o komediích, do Československé distribuce se tak například nedostala komedie o Rabínu Jakobovi s Funesem, protože pojednávala o židech a to nebylo v té době košér. Proto jí nemohl ani nadabovat pan Filipovský. Do Československé distribuce se nedostaly i další Italské, Francouzské a západoněmecké filmy o těch z USA ani nemluvě. Sci Fi horrory, to vše bylo téměř tabu. A stříhalo se. Brutálně se stříhalo.

+4/0
3.5.2017 23:10

P20a84v16e61l 90K37u15c62h38t12a 4636191817874

Viděl jsem hodně kvalitních západních filmů. Takový Kramerová versus Kramer, ze starých třeba Hádej kdo přijde na večeři, Útěk v řetězech atd. Bohužel tak kvalitní západní produkce asi neexistuje, záadoevropská (Itálie, Francie) rozhodně ne.

+1/0
4.5.2017 0:06
Foto

M34a26r94t43i46n 15B98r94a46u86n 2544537561269

Ale no jistě. Kramerová versus Kramer byl neškodný film. Hádej kdo příjde na večeři, útěk v řetězech, pevnost apačů v Bronxu, člen klanu a další, to vše byly filmy, které se bolševikům hodily do krámu. Bylo to akční a současně to ukazovalo "útlak v USA ". A co se týče západoevropské produkce, zkuste se zaměřit na tvorbu, která není v kinech. Ostatně, kolik Italských nebo Francouzských filmů dnes je v kinech? Moc ne. Ale jsou. Kvalitní a superkvalitní. Jen je trochu složité se k ním dostat. Filmový fanda si je ale najde. A daleko lépe než kdysi.

+2/0
4.5.2017 0:46

J15i75ř53í 34Ř83e70z93n44í97k 4672512793935

A ta kriminalita a útlak reálně existovaly, nebo ne. Alespoň se ale po r. 1989 nikdo nemohl vymlouvat, že nevěděl, co nás čeká na cestě do Evropy.

0/−1
4.5.2017 9:05

A30n20t10o80n39í45n 67T58i98c52h91e86r54a 6796148853216

Přidal bych Kozoroh 1 jako typickou ukázku prohnilosti západu :-)

+1/0
4.5.2017 11:14
Foto

K25a14r82e60l 16B21o95h86á64č57e14k 1631317606444

Já nevím, ale já viděl tehdy poprvé v kině například Čelisti, Vetřelec, Hlubina ... do kin se kvalitní filmy jak scifi, tak horory - nemluvě například o již dnes tařka klasice ...dostávaly...žádné tabu, žádné brutální stříhání, skoro bych řekl, že americká cenzura je mnohem přísnější ještě dnes :)

+2/−1
4.5.2017 10:34

A78n63t29o11n26í75n 53T72i27c80h46e27r54a 6816918833486

Člověče kolik je vám let? Víte například, že ze seriálu Chalupáři byl po Matuškově emigraci vystřižený jeho hlas? :-)

+2/0
4.5.2017 11:16
Foto

K64a93r81e40l 64B88o46h58á93č68e42k 1571137106944

Je mi padesát...a vím :) A co to má společného s tím, že scifi i horory do kin chodily a ne že ne...a že jsou filmy, které se rovnou do dsitribuce dostanou kvůli promítání v USA v jiné podobě, než v podobě pro Evropu.

Fascinuje mne, když někdo přibarvuje z jedné nebo druhé strany, nehodlám se účastnit. Cenzura byla, to je bez debaty...ale do kin se dostávaly kvalitní scifi i horory, to je taky bez debaty.

+1/0
4.5.2017 11:32

A87n69t35o19n11í50n 66T19i97c37h39e87r88a 6396598693206

OK, jsem na tom věkově podobně a taky vím. A když vám vadí přibarvování, tak to nedělejte. Nikdo netvrdí, že se zahraniční scifi nepromítalo, nebo že by se k nám dokonce nedostalo nic. Řeč je o pečlivém výběru filmů a stříhání, které zpochybňujete.

+2/0
4.5.2017 11:51
Foto

K75a21r79e82l 94B50o95h32á63č22e78k 1271587136844

Nemluvíš pravdu ani v jednom ani v druhém přépadě...halt jsou tu občas v diskuzích lidi, co rádi používají argumentační klamy...používej dál, ale se mnou už ne, na lidskou blbost nemám čas :)

"Sci Fi horrory, to vše bylo téměř tabu." By...

0/0
4.5.2017 12:09
Foto

M32a43r26t58i92n 31B57r38a62u52n 2254307651609

A schválně pane Boháčku, když už jste mou větu tak krásně zkopíroval...co si představujete pod takým slovem téměř ?

A) Do Československých kin se nedostalo vůbec nic

B) Do kin šly pouze pečlivě vybrané snímky, mnohdy vhodně stříhačem upravené, podle vzoru aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Jako příklad cenzorských zákroků mohu uvést například filmy Muž na střeše, Kandidáti života a smrti, Nebožtíci přejí lásce - na youtube příklad cenzury u tohoto filmu najdete, a mnoha a mnoha dalších. Cenzura se dotkla i italských veseloher jako lidový román, cukr med a feferonka nebo panna nebo orel, kde nebylo přípustné, aby socialistický divák viděl tolik obnažených prsou.

+1/0
4.5.2017 14:54
Foto

K17a70r14e39l 81B87o91h34á82č18e86k 1401677146274

Jenže já nepopírám tehdejší cenzuru v žádném svém příspěvku...já jen říkám, že tvrdit, že scifi filmy a horory byly "téměř tabu" je prostě nesmysl a jen zbytečné přibarvení již tak dost barevné tehdejší cenzury...to jedním dechem. Uvádím pár filmů z oblasti scifi a horor, které jsem v kině prostě tenkrát viděl, nebyl by problém uvést další...a mluvím o tom, že byly prostě kvalitní, béčkový až céčkový brak sem skutečně nikdo netahal.

A druhým dechem říkám, že filmová cenzura existuje kupříkladu v USA dodnes, když už budeme řešit například erotické scény ... nebo násilné i jiné. To je vše.

Takže ještě jednou shrnuto, cenzura tady byla, není třeba mne o tom přesvědčovat. Ale byla nejen tady a někde ještě stále je.

Scifi ani horor nebyl nikdy tabu ani "téměř tabu"...ani ve filmu, ani jinde, kupříkladu zakladatel psaného hororu A. E. Poe byl na průmce povinná četba. Jestli si Ty slova "téměř tabu" vysvětluješ jinak, není můj boj...jestli z těhle slov cítíš potřebu znova mi tu vysvětlovat, že byla cenzura, ani to není můj boj...přeju hezký zbytek dne.

+1/0
4.5.2017 15:05

A12n96t29o20n79í83n 14T17i25c52h60e82r89a 6326538423976

Já nemám co dodat k poznamce p.Brauna. Vaše další reakce je směšná. A jestli vytahujete termín "argumentační klam ", jak potom nazvat odpověď "v USA cenzurují taky !" na sdělení, že za socialismu existovala tvrdá cenzura...

0/−1
4.5.2017 22:10
Foto

P80a12v97e60l 70M56a54c73h12a43č51e90k 5751842443

Krásná pohádka. :-)

0/0
3.5.2017 21:59
Foto

M27a69r58t34i22n 33B45r49a37u85n 2104317661459

Já do své emigrace žil na ostravsku. A můžu panu autorovi směle říct, že nákupy byly často honem na kvalitní potravinu. Nejhorší byly samozřejmě nákupy sobotní, kdy jste už v 6 ráno musel stát před samoobsluhou abyste měl šanci koupit něco slušného. Samozřejmě, frontové bojovnice tam už stály před vámi ale pokud jste měl štěstí, koupil jste chleba, rohlíky a i nějaké to slušné maso.

+4/0
3.5.2017 21:01

J40i51ř92í 84Ř42e96z69n32í25k 4142452573625

Na druhé straně bylo zde na diskuzích uváděno, že zásobování na Ostravsku bylo prioritou kvůli horníkům a hutníkům. Jinak řečeno, proč by ti dělníci makali, kdyby neměli své peníze za co utratit.

0/0
3.5.2017 22:11
Foto

M35a20r12t72i72n 60B84r97a54u15n 2824827721689

Jo, tyhle báchorky jsem taky četl.

+3/0
3.5.2017 23:03

P77a61v20e43l 69K53u51c44h97t20a 4496821987124

Tak něco (50%) na tom je. Mamula na to dbal a pamatuji jak z něho byli i v Praze pos .... Přece horníci nebudou žrát jen kuřecí ...A neříkejte, že byl nedostatek chleba.

0/0
4.5.2017 0:00
Foto

M29a10r35t18i18n 86B86r85a11u75n 2974587921839

To jo, chleba byl. Včerejší. Housky taky...gumové. A to s těmi horníky, to je jen taková legenda. Oni ti havíři byli spokojeni hlavně s pivem za 1.90 a tlačenkou. A to co si ty zrůdy na KV KSČ vydupali, to šlo hlavně štajgrům a papalášům.

+2/0
4.5.2017 0:50
Foto

M54a53r47t79i58n 24B96r63a47u51n 2344247911809

Jenže... já se vždy snažím být objektivní. A tak tvrdím, že například chuťově, byly uzeniny a mnohé jiné potraviny na tom daleko lépe nežli dnes. Jenže jích bylo málo. Už jsem se kdysi o tom přel v jiné diskusi. Salámy měly opravdu salámovou chuť a takový trvanlivý salám, který se také jmenoval suchý salám, to byla opravdová lahůdka. Totéž šunka, nebo ten nejobyčejnější gotthajský salám. Anebo vzpomínáte na jatrový sýr, bulharskou pomazánku, ruská vejce nebo konzervy, kde v leču jste měl dvě pořádně tlusté klobásy, hovězím na divoko zase pořádný kus masa a maďarský guláš byla opravdová delikatesa? To jsou fakta a já jen se smutkem sleduju, kdykoliv přiletím do Česka, jak ceny rostou a kvalita padá. Napodobenina turistického salámu je samá voda, šunka bez chuti, gotthaj ten ani nevidívám a konzervy? Koupil jsem zrovna lečo a krčil se tam malinký kousíček párečku. To ovšem neznamená, že budu adorovat režim, který nedokázal využít potenciálu výrobců a díky stupidnímu centrálnímu plánování, se nákupy stávaly dobrodružným zážitkem.

0/0
4.5.2017 0:58

A67n67t73o61n21í12n 97T52i85c82h57e63r59a 6896738343416

Aby to bylo ještě více objektivní, je nutné dodat, že kvalitní uzeniny seženete bez problémů i dnes. Samozřejmě, nestojí 100K/kg. Problém každého takového porovnání spočívá v tom, že se za tradiční a oblíbenou značku schovává výrobek, u kterého někdo nařídil stlačit cenu co nejníž. Protože pořád je tu obrovská masa lidí, kteří po ceně jdou (a není to proto, že by na dražší neměli). Koupí to, sežerou a pak nadávají, že už to není co to bývalo. A pak si to koupí znovu. Dokud se tento přístup nezmění, nezmění se ani kvalita nejčastěji kupovaného zboží.

0/0
4.5.2017 11:10
Foto

V93á55c92l50a24v 65C95h44u28c52h14m12a 6715701658626

Noo, já jsem v Ostravě vyrůstal a pamatuji si jak jsem ujídal cestou z krámu z ještě teplého chleba. Čerstvé rohlíky byly pravidelnou sobotní snídaní. Ne že bych chtěl to zásobování nějak hájit, ale tak černé jak to popisuje pan Vodvářka to tu opravdu nebylo, ale ani tak růžové jak to popisuje autor tohoto blogu. Lidi si vše přibarvují podle svých sympatií. Když si člověk přivstal, vystál i několikahodinovou frontu nebo měl nějakého známého v krámu, tak měl sem tam i něco jiného než bůček. ;-)

+2/0
4.5.2017 1:07
Foto

M72a93r30t17i39n 84B40r72a52u54n 2944937741659

To jo, ale musel jste si přivstat. Já si pamatuju, že v Hrabůvce byl takový krámek, na Místecké ulici, kde to v sobotu vonělo a měli tam všechno, koláče, chleba, housky, rohlíky mléko atd. Ta vedoucí byla opravdu hodně snaživá. Jenže jednoho dne to skončilo. Jak jsme se pak dozvěděli, emigrovala s rodinou do Švédska a za půl roku krámek zböurali, postavili tam novou Místeckou a na ní samoobsluhu.

0/0
4.5.2017 1:10
Foto

V42á13c56l76a10v 81C97h35u73c26h59m95a 6245671798986

Ano, poměry byly místo od místa a krám od krámu různé podle snaživosti nebo třeba i stranické příslušnosti lidí zajišťujících zásobování prodejen. Ta pohádka, kterou líčí autor je podle mně nesmysl, stejně jako děsivé líčení tehdejších poměrů panem Vodvářkou.

0/0
4.5.2017 1:17
Foto

M80a79r85t91i92n 37B11r40a21u85n 2254187191509

A protože jsem netušil o čem je zde řeč, článek pana Vodvářky jsem si našel a přečetl. Problém je v tom, že on reaguje na Semelovou a píše v obecné rovině, a má v podstatě pravdu. Jistěže se situace lišila rok od roku a region od regionu ale faktem zůstává, že to co popisuje byl fakt. Možná snad až na ty filmy, protože tak tragické to nebylo snad ani hned po nástupu Husáka. Kvalitní filmy se daly najít ve filmových klubech a v kinech byla spíše zábava stylu Sellers, Belmondo, De Funes a Pierre Richard. Ovšem lidem to dalo zapomenout na tu hrůzu kolem. Na filmové hity se ovšem dalo zapomenout. V této souvislosti mám perličku. Filmy Den Poté který pojednával o jaderné válce a Rambo 1 který všichni známe, byly v Československu tvrdě odsouzeny. Ovšem v SSSR běžely. Takže to jen taková drobná úsměvnost. Obecně, v SSSR běželo v kinech mnohem více kvalitnějších filmů z USA.

+1/0
4.5.2017 1:19

J22i51ř48í 34Ř76e47z69n67í24k 4882612893945

No vidíte, Den poté jsem viděl v polské TV:

0/0
4.5.2017 1:38

M93a43g23d34a 43J57o84g74h95e22e94o79v49á 7198283759696

A já, pane Braune, pamatuju (byla jsem na brigádě v ostravské zoo), že zabili medvěda a papalášům pekli tlapy... a pamatuju i jiné zrůdnosti té doby. Jsem ráda, že mám dobrou paměť.:-)

+1/0
4.5.2017 7:12
Foto

J69a21r19o65m16í18r 83P72e28t54ř31í42k 6204271779148

Tak, naše vyspělá západní "demokracie" v tomto případě pokročila dále. V Dánsku zabíjejí a porcují žirafy jako představení pro veřejnost dokonce před očima dětí: http://zpravy.idnes.cz/dansko-zirafa-zoo-0zv-/zahranicni.aspx?c=A140213_143435_zahranicni_aha

Takže, jsou současní Dánové zrůdnější, než komunisté tehdejší doby?

+2/−2
4.5.2017 9:16

M74a20g44d26a 52J12o82g74h92e37e76o51v21á 7818663299586

Mělo být mínus. Snad podruhé, co ho dávám. Přesně tento argument jsem čekala, pane Petříku.

0/0
5.5.2017 6:33
Foto

J95a22r91o29m83í84r 76P16e26t59ř83í65k 6294731799848

Snad by bylo vhodnější, kdybyste zdůvodnila, v čem se mnou nesouhlasíte.

0/0
5.5.2017 20:20
Foto

O62t71t14o 52Č65e35r53n67ý 3175825407242

To, co je v článku vylíčené mi připadá až příliš idylické. Ono fakt všechno nebylo jen tak a každý den. Silně nárazově, za protislužby běžně, na venkově se přilepšovalo záhumenkem, prostě muselo se vědět kde, kdy a jak. Udavačů bylo také dost, tím myslím ty horlivé samoaktivní typy, kteří viděli rozvratníka za každým rohem nebo mladé horlivce pádící za uplatněním za každou cenu. To jsou také fakta. Někdy prošlo i hrubé nadávání na stranu a vládu, jindy se šlo sedět i za vtip na pár měsíců. Asi to zas taková pohoda nebyla. Dnes je zase jiná nepohoda, aniž bych srovnával.

+2/0
3.5.2017 20:19

P56a95v76e42l 49K74u89c68h80t91a 4826891607414

Dost (neříkám zcela) závisí z jaké pocházíte "kasty". Já z chudáků - proletářů a bezzemků jen s obecnou školou (všichni prarodiče). Bydlel jsem jako dítě v žižkovském pavlačovém domě 1+1 bez příslušenství. V r.1974 jsem se po VŠ odstěhoval do pohraničí a byt 3+1 v novostavbě + dobrá práce + po čase i auto - byl značný sociální vzestup. Zahraniční dovolené u Černého či Baltského moře, zajímavé pobyty u Kadára. V obchodech byl sice jeden druh chleba, jogurtu, pár salámů ale to jsme považovali za normální.

Svoboda projevu také byla, po projevu to už bylo horší. Stát byl ekonomicky v koncích ale tu dobu před r.1989 bych nehodnotil jako "koncentrák". Zvláště 60. či 80.léta. Je zajímavé, že má žena měla otce i další příbuzné nelegálně v USA a v r1964 byla přijata na medicínu v Praze a vystudovala ji bez problémů, myšleno politických.

Nějaké objektivní hodnocení té doby chybí, i když je to obtížné, přiznávám. Hodnocení pana doktora Vodvářky (Vodrážky) považuji osobně za příliš extrémní.

+4/0
3.5.2017 18:07

P75a94v65e25l 18K70u56c77h41t96a 4146571537524

Jsem velký kritik, ale metoda "Vodvářka" - dřív bylo všechno špatně, teď by bylo vše super, nebýt komunistů a postkomunistů a věřím v kvalitu mladé generace - považuji za naivní.

+4/−1
4.5.2017 0:09

J56i66ř75í 25Ř76e93z74n12í13k 4872882853345

Je mí ctí diskutovat ve společnosti někoho, kdo tak přesně dokázal popsat Vodvařkův přístup k popisu minulosti a současnosti, Jenom nechápu, proč dotyčný tímto způsobem dobrovolně diskredituje svůj milovaný kapitalismus, ten si to opravdu nezaslouží.

+1/0
4.5.2017 9:24

A14n93t93o89n22í69n 74T74i21c91h22e26r25a 6166848493986

Účelově zjednodušené hodnocení, ve Vodvářkových blozích nic takového není.

+1/−1
4.5.2017 11:12

P11e52t70r 41L24a38n44g26e23r 6445635800292

Od zdi ke zdi, jak vy, tak dr.Vodvářka.

+2/0
3.5.2017 16:56

F63r22a30n81t70i52š36e12k 20P66e40l82c80l 9903648323645

Tu dobu jsem prožil (jsem r.1945) na malém městě.Pane Komárku, v tom vašem "veledíle" není pravdy ani dvacet procent. Ale já Vám rozumím. Všechno to zlo překryly vzpomínky na mládí.

+17/0
3.5.2017 16:22
Foto

J76i59ř94í 27H48e89r84m81á43n62e78k 4616762532610

Ani já si nemyslím, že se autor všude strefil, ale dám mu 60%.

0/−4
3.5.2017 16:24
Foto

L39u56d20m91i62l13a 85S13v77o55z73i49l59o74v83á 9554635343581

No, hlavně, že jste se dobře napapal.Rv

+16/0
3.5.2017 15:38

J21i98ř14í 69Ř67e93z80n90í84k 4702922493415

Nejenom, dokonce kulturně vyžil.

+1/−1
3.5.2017 15:40

M14a63r38i29e 61Š17í22p71k24o55v19á 5232692444207

možná i přepapal, když z toho tak zrudnul8-o

0/0
4.5.2017 9:31



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.