Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34u30d49o34l15f 58S53t56a56r52y 6658927898

Pane Komarek, kdyz nemate penize na maso, konzumujte brambory. Dozijete vyssiho veku.

0/−1
20.1.2017 8:59

V16l17a27d61i55m95í19r 44M57o82r80a30v42e59c 3948960543723

Já souhlasím. Nepovažuji diskusi za střet komunistů a odpůrců komunistů. Já osobně to pamatuji podobně, otec dokonce dělal léta v zamědělství, tak o tom něco vím, bydlím na malém městě kus od Prahy, nepamatuji se, že bychom někdy nesehnali maso, protže prostě nebylo atd. A připouštím, že to bylo v různých regionech a obcích různé a připouštím, že problémy s dodávkami a s distribucí vůbec zavinil systém jako takový, tedy komunisté. Ale nežiju v přesvědčení, že tehdy bylo všechno špatně a dnes je všechno dobře. Co bylo bylo, to nezměníme, co je dnes, to má spoustu chyb a nedostatků, vracíme se díky touze politiků po moci a díky EU k jiné formě diktatury, dříve bylo některé zboží nedostatkové, dnes je některé zboží pro určité skupiny nedostupné. Je prostě jiná doba, jiné prostředí, jiný režim. Z mého pohledu není celkově lepší. Je jiný. Toť vše.

+9/−1
20.1.2017 6:42

V30á83c94l35a65v 54K16o11p91ř60i94v56a 1744680145871

Prosím vás, co je pro vás nedostupné? Samozřejmě, že si neschopný člověk nekoupí nový Mercedes. Dříve si ani schopný člověk nemohl dovolit škodovku. A pokud ano, hezky si počkal, pokud neměl známé. Barva byla loterie. Srovnáváte nesrovnatelné.

+1/−1
20.1.2017 8:18

V93l82a32d24i38m84í30r 30M89o71r66a53v84e25c 3928610583963

Ale to co píšu je o tom, že srovnáváme nesrovnatelné, tedy socializmus a dnešek. jenom jsem chtěl podotknout, že cca 2 mil lidí (to není ze mě, to je ze statistik) žijí pod hranicí chudoby a další cca 1-1,5 mil lidí tesně na její hranici. A toto lidé si prostě nemohou dovolit kvalitní, tedy zdravé zboží, obracejí každou korunu. A není to vždy o neschopnosti. Ale Vy jste asi ten sytý, který hladovému nevěří. Já si na příjem nestěžuji, ale mám známé, kteří jsou v takové situaci. Jinak, za socializmu určitě nebylo vlastnictví auta základní životní potřebou, v dnešní době při nutnosti dojíždět je tomu trochu jinak, ale i tak není auto základní životní potřeba, tedy jako příklad to zrovna není ideální. Hezký den.

0/0
23.1.2017 5:23

V92á71c15l21a80v 60K17o48p94ř26i82v62a 1354150605381

Jinak přesně tohle je pohled lidí, kteří nedokázali vzít odpovědnost za sebe a své osudy do svých rukou, využít své schopnosti a přetavit je v úspěch. Naopak. Vyhovovalo jim, aby se nesli s proudem, nevyčnívali, o nic se nemuseli starat. Prázdné obchody, fronty před mototechnama, technická zaostalost, bez dfobrých známých ani ránu, nesvoboda, špiclování....To vše jim vyhovovalo?

Pane Moravče, úspěšný a schopný člověk by to nikdy nevypustil z klávesnice.

+2/−2
20.1.2017 8:26

B11o24h32u57m90i98l 73V15a75n81ě49k 5562165452116

Specielně pro pana Kindla -

"V kravínech byly i tuberkolozní krávy "

než budete zase hlásat bludy o tuberkulozních kravách tak byste si měl zjistit historická fakta o vymýcení TBC u skotu v Československu.

Komunisté o tom rozhodli již v padesátých letech. Zvolili drasickou metodu, kdy byl veškerý skot vyšetřen, nakažené kusy byly poslány na porážku a byly postupně nahrazovány kusy ze zdravých chovů, které byly důsledně očkovány. Cedlkem tak bylo vybito přes 1,5 milionů krav a bylo na to vynaloženo přes miliardu korun. Během 8 let se tak podařilo TBC u skotu v roce 1968 zcela vymýtit, Souběžně se zlikvidovala i bruceloza. Tento radikální drastický způsob spojený s porážkou nakaženého skotu byl následně označen mezinárodními organizacemi za nejefektivnější na celém světě. Např v Dánsku to trvalo 40 let.

Tím to však neskončilo. Byla uplatněny zákony vyžadující vakcinaci a přísnou kontrolu skotu, aby byla zjištovány a eliminovány nové výskyty TBC a to platí dodnes.

+5/0
20.1.2017 3:03

V94á25c70l21a26v 87K71o50p62ř31i45v34a 1134160195401

Specielně pro vás. Sám připouštíte, že tu 20 let za komunistů tuberkulozní dobytek byl, takže si prosím přečtěte příspěvek pana Kindla znovu. Možná byste se mu měl omluvit.

0/−1
20.1.2017 8:28

J47a33n 86P31a59v44e74l 8443802168466

Zdá se mi, že se tu střetávají dva extrémní proudy. Komouši typu autora a popírači komoušů. A zdá se mi, že ty vzpomínky jsou hodně černobílé, z obou stran.

Za komunistů jsem tahal kačera, takže si toho moc nepamatuji, ale statistiky ukazují, že masa bylo relativně dost a komouši se tím i chlubily. Za komunistů jsme měli zatraceně přísné normy, takže většina potravin byla v globálu kvalitní. Samozřejmě, šlendrián se vždy našel, ale mluvme obecně. Neměli jsme ani tak rozvinutý průmysl na výrobu náhražek, takže se až tolik nepoužívaly.

Já jsem strašně rád že je komunismus pryč a lituji, že pár komoušů nevyselo na kandelábrech. Ale buďme objektivní a přiznejme si, že na pár věcí je zaostalost a diktatura lepší.

+1/−2
19.1.2017 22:07

B75o84h35u98m48i20l 47V60a39n88ě89k 5272545232516

Pane Pavle,

zapomněl jste uvést tu nejpočetnější kategorii - pamětníků, kteří se snaží uvést své pravdivé zážitky a podle toho co osobně zažili se přikloní na jednu, či na druhou stranu, nebo dokonce nesouhasí s oběma.

Nesmíte zapomínat, že z 15 milionů Československa bylo maximálně 2 miliony v KSČ či jiné povolené straně. A v tom zbytku se vyskytovali zarytí odpůrci i příznivci komančů i když zase absolutní většina byla celkem neutrálních snažící se co nejlépe v rámci režimu vyžít i když i ti často měli negativní postoje aspoň k něčemu. Nepochybně bylo za komančů řada věcí dobrých a řad věcí špatných.

I když si pamatuji více než vy, tak si nepamatuji, že bychom měli nějaký zásadní problém s jídlem, včetně masa, ale matka měla známého řezníka. Přestože býval často nedostatek něčeho, tak jste to dostali přes systém známých.

Mě asi nejvíc štvaly ty stupidní propagandistické řeči, ale ty mě štvou dodneška i když jsou poplatné jiné ideologii.

Jsou věci, které bych uvítal i dnes, např ve školství jasně definované požadadavky na úroveň třeba maturit - dnešní státní maturita je paskvil pro úplné blbečky - a pak nemáme vyučené řemeslníky. Nebo co vyprodukují některé vysoké školy prolezou jimi i ti co by se za komančů pro nízký intelekt nedostali ani na střední školu. Nebo že na vysokých školách byly jmenováni profesoři na uvolněna místa vedoucích kateder maximálně vyučovali emeritní profesoři, ale nebylo přeprofesorováno jako nyní.

+4/−1
20.1.2017 4:14
Foto

M80a93r69i63e 49J11a69n71d19o19v82á 8571793455806

"Konsumace" je co za slovo, pěkně prosím?

0/−3
19.1.2017 21:57
Foto

M95i75l44o80š 35F74. 77P94e46c85h92a67r 3583101570425

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/konzumace-konsumace

+1/0
19.1.2017 22:42
Foto

M69a75r45i91e 92J50a20n52d96o74v25á 8631893385366

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=konsumace

Slovní tvar „konsumace“ nebyl nalezen.

0/0
19.1.2017 22:45
Foto

M89i79l93o18š 93F50. 19P41e26c16h26a74r 3273621170115

Jazyková příručka není slovník. Schválně zkuste najít:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=president

Slovní tvar „president“ nebyl nalezen.

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=gymnasium

Slovní tvar „gymnasium“ nebyl nalezen.

Přesto obě slova naleznate na jiné stránce ÚJČ:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=121

a to včetně té konsumace.

+4/0
19.1.2017 23:18
Foto

M23a18r60i49e 87J14a98n87d12o35v34á 8381383105616

Aha, díky :-)

0/0
20.1.2017 5:45

K41a55r56e66l 77P77o16s48p48i28s65i13l 1758855337454

Každý to mame jinak: prase mam od soukromníka, co krmi brambory a svůj srot, jehne mam od souseda, beha na jeho zahrade od jara do podzimu, husu mam od dalšího souseda, krmi svoje obili, kralika od dalšího souseda. (Babisovo) kure nejim ze zasady, největší hnus je kruti, kam priadavaji antibiotika. Prasata ve velkochovech sežerou veskera svinstva ve smesich (stejne jako kurata), také nekupuji. Ale chápu, většina lidi z města to ma tezky. Alespon, ze to není zdravotne zavadne, je to levne a když ty kridylka KFC radne okoreni, ani netusite, co jite. My na venkove to ale nezereme...

+2/0
19.1.2017 20:54

F34i43l66i23p 49V80r77a86c11o75v93s30k90ý 8250847131860

Antikarma, škoda, že už tu nejsou moje babičky aby Vám řekli kolik si ze svých důchodů mohli kupovat masa... a kolik se v produktivním věku nadřeli na těch pár hektarech celý rodiny na odvody. Jak tahle kulacká cháska neměla co do úst , jen proto, že utekla z kolchozu. Jste starej lhář, a věk vás neomlouvá, to není zásluha...

+3/−2
19.1.2017 19:54
Foto

A16l63e42š 70M15e50r33t45a 4122218118687

Pro zajímavost, dvě tabulky týkající se spotřeby masa u nás a ve světě.

http://www.agropress.cz/spotreba-masa-v-cr/

https://www.theguardian.com/environment/datablog/2009/sep/02/meat-consumption-per-capita-climate-change

0/0
19.1.2017 19:41

K47a94r21e26l 11B88o13k 7931427481901

Autor píše o nějakém propagandistickém článku, ale jeho blogy jsou propaganda na komunistickou minulost jak vyšité. Trochu tomu rozumím, tenkrát byl mladý a plný elánu. Bohužel to mládí je již pryč.

+10/−4
19.1.2017 18:40

V74á78c79l75a11v 21K28o57p13ř80i10v87a 1794690125631

Dle blogu soudím, že roste prudce produkce hovězího. Skokově.8-o

+2/0
19.1.2017 18:26

A37n26t89o14n77í65n 84R41e38č97e18k 9745242956980

Autor by měl zvažovat v čem dělali soudruzi chybu, že i koncem 80-tých let jsme v zemědělství nedostihli Rakousko. Sice se chovalo nadměrně hovězího dobytka, ale to maso šlo hlavně na živení SSSR a některých soudružských zemí v Asii. Produktivitu jsme měli dost menší než Rakušani. No a o produktivitě kolchozů v SSSR se už nemá cenu bavit. A to nejen v živočišném sektoru, ale i rostlinném.

+7/−1
19.1.2017 18:18

J92o73s25e51f 94Š36l69o56u44f 1909927538651

A kdepak se udělala chyba po osmdesátém devátém. " Do tří let, nejpozději do pěti let doženeme Rakousko " (ekonomikký lhář z "Prognosťáku" Komárek).

+1/−1
19.1.2017 18:31

V66á94c32l45a41v 86K49o65p25ř58i86v95a 1224930445711

Pan Komárek nevzal bohužel v potaz jistou proměnnou, kterou byl Klaus a později Zeman v moci výkonné. Takže to nebude ani tak chyba toho Komárka.:-P

+6/0
19.1.2017 19:05

J22o19s81e87f 84Š11l94o16u53f 1609677118561

Jenom se zeptám, ten Klaus a později Zeman odkud, že se tady objevili? A ten Komárek, nebyl on jenom tak náhodou šéfem v tom jejich spolku kádrových rezerv?

+2/0
19.1.2017 19:16

V42á68c86l72a41v 74K71o13p85ř38i81v18a 1594360575661

Což nic nemění na faktu, kdo že se tu předával moc a kdo nakonec udělal opopakt že?

+2/0
19.1.2017 19:22

J63a98n 23P75a22v71e77l 8823702768816

Všichni tam udělali chybu, že nebrali v úvahu realitu. Kdyby se podívali do historie ekonomie, viděli by, že žádná země v historii nelikvidovala náskok tak rychle. To naakumulované bohatství, vazby a know how je prostě vidět a dohání se těžko. I kdybychom měli dobrý právní rámec a zákony proti korupci.

+2/0
19.1.2017 21:57

B92o37h39u86m36i80l 64V68a25n27ě19k 5492615682106

pane Šlaufe

obávám se, že vám ve vašem zanícení unikla taková maličkost, že se Zeman dostal do toho spolku na krátkou dobu až v roce 1990 tedy až po převratu v sametové revoluci.

0/0
20.1.2017 3:07

J18i33ř53í 15K75i51n67d57l 2858957683877

Za posledních 10 let zde klesal počet obyvatel v Rusku rychlostí více než půl milionu za rok. Průměrný věk dožití je zde 66 let (to je smutné 162 místo ve světovém žebříčku a před Ruskem jsou i země jako Nová Guinea, Honduras a dokonce Irák), zvlášť otřesná jsou čísla v průměrné délce života mužů 61,4 roku (průměr v EU je 79). Rusko má 3 miliony registrovaných alkoholiků, 2,5 milionu narkomanů (počet závislých zde za 10 let stoupl 10x, ročně zemře cca 30 000 drogově závislých, to je více než činily ztráty sovětské armády za 10 let války v Afghánistánu.

+7/0
19.1.2017 16:26

J79o29s96e18f 89Š70l96o89u20f 1589987948811

Pane Kindle ! Nečetl jste náhodou jiný blog? V celém článku jsem se nedočetl jak je to v Rusku. Pán píše o tom, jak to tady bylo u nás (respektive na nějaké vesnici, kde žije pisatel) před rokem 1989. Už jste někdy četl, že naše potravinová soběstačnost je 58 %. V podstatě to znamená, že z našich zdrojů bychom jedli každý druhý den. No a ti chudší vůbec, protože ti bohatí by jedli každý den. Ještě nám prosím řekněte jaká je průměrná délka života bezdomovců, alkoholiků a feťáků u nás.

+2/−4
19.1.2017 18:04

S77y71l88v50a 46Š88p73o23r52k70o69v58á 9266709150514

a proč bychom proboha měli jíst maso jen "z našich zdrojů"? Je na každém, jaké maso a odkud si koupí a právě díky tomu, že komouši šli od válu, ten výběr máme

+7/−1
19.1.2017 18:25

J68o80s10e39f 22Š76l87o95u30f 1119597908701

Paní Šporková! Já píšu ne jenom o soběstačnosti ve spotřebě masa. Já píšu o potravinové soběstačnosti. (Vejce, zelenina, ovoce, drůbež, sýry, mléko, máslo). A především o přidané hodnotě v těchto potravinách (vývoz zvířat, dovoz zpracovaného masa, vývoz mléka, dovoz mléčných výrobků atd. atd.).

+1/−2
19.1.2017 18:37

S20y97l74v54a 20Š92p73o95r67k45o59v78á 9236659760354

ano, já také píšu o potravinové soběstačnosti...a vůbec nevím, proč bych si měla kupovat třeba párky téměř bez masa z Babišovy velkovýrobny jen proto, že je české. I to byl důvod, proč padl socík, že lidé chtěli mít svobodný výběr v tom, co si budou kupovat

+8/0
19.1.2017 18:58

S48t40a53n36d83a 68N88o27v93á51k 8649943106544

:-)......Paní Šporková! U Babiše pracuje několik známých a já kupuji párky Javořické, pojmenované podle vrchu u Telče....Javořice. Jsou vynikající a obsahují 80 % masa. Paní spisovatelku Javořickou, která si dala pseudonym podle tohoto vrchu a psala krásné romány pro ženy, říká se tomu Červená knihovna, jistě pamatujete? V

0/−2
19.1.2017 19:10

S25y87l24v32a 80Š60p70o82r71k60o22v76á 9716229640794

Zrovna Javořické párky jsou podle mě docela hnusné - ale chápu, že to je otázka individuálního názoru, já ale mluvila o těch, co mají nějakých 30 % masa - a takové se tam také vyrábějí. Ovšem to, že někdo vyrábí i jeden dobrý výrobek, neznamená, že by mě měl někdo omezovat v tom, jestli si koupím český nebo zahraniční výrobek.

Co nechápu, je vaše pseudoliterární odbočka - sorry, červená knihovna fakt nebyla moje parketa;-D, ač jsem čtenář opravdu nadpůrměrný.

+4/0
19.1.2017 19:14

J43o62s32e28f 93Š61l28o46u44f 1369397848361

Nesmíte to kupovat v super a hypermarketech. To nejsou Babišovy obchody. Zkuste uzeniny z Krahulčí, Kostelce, Studené, Hodic.

Hypermarkety v českých končinách jsou pouze dcery zahraničních matek a proto se tak k domorodcům chovají, stejně jako banky. Tady je potřeba rejžovat, proto tady jsou.

+1/−1
19.1.2017 19:23

V26á50c18l10a67v 89K43o89p98ř42i94v73a 1764560815741

Človíčku, vás snad Babiš platí. Shit párky vyrábí i Babiš. Stejně tak jako ty kvalitnější. Výrobky z výše uvedených kombinátů seženete i v hypermarketech. Stačí se dívat.

0/−1
19.1.2017 19:27

S71y90l27v14a 38Š71p31o42r77k35o31v35á 9946859460344

Vzhledem k tomu, že umí číst (a to i malé ísměnka), tak vím od jakého výrobce co kupuji. Chcete tedy říct, že ten samý Babišův závod vyrábí párky v tom samém obalu (a údajném stejném složení) nějak jinak pro "své" prodejny a jinak pro prodejny ostaní - že ty první jsou "lepší"? V tom případě by totiž porušoval zákon.

+3/0
19.1.2017 19:27

S41t97a44n44d70a 68N70o54v74á46k 8529623886334

:-)....Paní Šporková! JAk prosté.....každý jsme jiný ! !

0/0
19.1.2017 19:23

S29y84l70v64a 68Š64p48o67r32k86o77v86á 9676889630214

ano, v otm, že jsme každý jiný, s vámi souhlasím - a proto taky obhejuji, že každý má mít na výběr a nemá nenutit lidi v české potravinové soběstačnosti (ani takový diktát obhajovat)

+3/0
19.1.2017 19:36
Foto

J64a13k56u58b 49R44o58t46h 5409103311556

Napsal jste mnoho kravin, a když už jsme u těch krav, povím vám, proč jsou všady chátrající kravíny. Protože v kravínech chová hovězí dobytek jen hovado, a protože to jsou tak blbý stavení, že se na nic jinýho nehodí ani po rekonstrukci.;-€

+7/−2
19.1.2017 16:12

M58a63r35i77e 78P87o11k11o49r34n31á 9765694920

Kravín v našich zeměpisných šířkách mít musíte, dobytek nemůže být přes zimu venku, v létě musí mít přístřešek proti žáru. Pokud ale u nějakého toho kravína není pastvina, na kterou by mohly krávy jít, tak ten chov není nic moc, ale nějaké ustájení mít prostě musíte. Pokud někdo začne farmařit a hodlá to dělat v budoucnu, tak si samozřejmě radši postaví něco nového, než opravovat starý kravín.

+4/−2
19.1.2017 17:22
Foto

J39a22k56u91b 81R13o65t20h 5349873581426

Vy asi netušíte, jak se krávy chovaly v kravíně, viďte? Vy asi budete z města, že?:-/

+8/−2
19.1.2017 17:31

M74a79r49i22e 27P38o63k26o22r72n32á 9525184870

Moji rodiče měli hospodářství, pak matka pracovala v kravíně jako dojička, otec se staral o plemenné býky. Takže asi něco tušit budu.

+3/−1
19.1.2017 17:52
Foto

R11a61d20e24k 78P34o80l78i51c29k34ý 6821173491514

Očividně netušíte.

Ale zkuste se projet v zimě po venkově a uvidíte, že krávy na maso se chovají i zcela bez přístřešků a kravínů-je to tak zdravější a produkují kvalitnější maso a je to i levnější.

Mimochodem právě chov ve velkokapacitních kravínech přinesl obrovské množství nemocí dýchacího ústrojí u dobytka-lékem byl mimo jiné přesun telat hned po narození mimo kravín klidně i do mrazu.

+3/−1
19.1.2017 20:42

S92y53l11v89a 30Š54p36o31r10k21o13v47á 9156759260484

už jste někdy viděla kravín z dob socíku? A už jste někdy viděla, v čem přebývají krávy přes zimu třeba v Alpách?

+3/−2
19.1.2017 17:53

J34o49s72e24f 63Š57l24o73u78f 1189927108971

Na zimu se ženou do údolí. Ale stejně tak se chovají i u nás.

+1/0
19.1.2017 18:14

S91y92l54v56a 75Š69p79o77r51k27o67v55á 9356879240674

no mě to říkat nemusíte, já viděla oboje - včetně těch rakouských "kravínů" - protože i v alspkých údolích může být mínus 20 a čtvrt metru sněhu

0/0
19.1.2017 18:19

J30o43s72e74f 12Š85l58o67u75f 1379387948861

A ty rakouské kravíny ve velkochovech, na opravdu velkých farmách, schopných konkurence (alespoň evropských farmářů) vypadají jak, poučte mně. Nemyslím umístění pěti krav tzv. kovozemědělce (jestli vůbec víte, co to je)

+1/0
19.1.2017 18:44

S26y50l46v42a 30Š11p29o20r92k58o10v55á 9686559960554

kovozemědělec je pojem vnziklý za socíku, takže věřte, že v Rakousku nejspíš kovozemědělce opravdu nenajdete ;-D

0/0
19.1.2017 19:01

J56o18s32e35f 59Š21l86o59u37f 1339897168951

Pracoval jsem na stavbách v Německu i Rakousku. A nejméně každý druhý německý a rakouský zedník byl kovozemědělec.

0/0
19.1.2017 19:27

S87y98l42v50a 82Š64p11o26r18k92o67v22á 9476209490244

nejsem němčinář - nechcete sem dát ono německé slovo? Protože kovozemědělec je skutečně socialistické slovo (češtinou se dost zabývám) a nevěřím, že by toto slovo zrovna od ČSSR Rakušani převzali:-)

+1/0
19.1.2017 19:37



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.